| Startpagina · Algemene Regels | Help | Zoeken | Leden | Agenda | Link naar ons | Over ons | Onze links | Sponsoren | Statistieken |
| - Welkom gast ( Aanmelden | Registreer )
- Verzend de validatie e-mail nogmaals |
|
Welkom op Chemieforum.nl, hét Nederlandstalige forum voor alle chemici en geïnteresseerden in chemie!
Chemie is overal en Chemieforum.nl wil een belangrijke rol spelen in de toegankelijkheid van de chemie. U bent welkom op Chemieforum.nl om vragen te stellen en te discussiëren over chemie in het nieuws of uit het dagelijks leven, maar ook voor uitleg bij het huiswerk of voor hulp bij het opzetten van praktijkopdrachten. Als u professioneel tegen chemische problemen bent aangelopen kan u via Chemieforum.nl zoeken naar de juiste expertise en u kan uw eigen expertise gebruiken om op Chemieforum.nl anderen te helpen. Registreer en stel uw vraag, start uw discussie of help een ander! |
![]() |
| Volg dit onderwerp | Email dit onderwerp | Print dit onderwerp | |
| sciencedude |
Geplaatst: zo 07 februari 2010 om 12:58 uur
|
![]() Groep: Leden ![]() ![]() Berichten: 54 Chemlevel: 3 Locatie: Heerlen |
Hallo mensen,
![]() ik heb deze formule, en hier moet ik de IUPAC naamgeving van geven, ik denk dat het 6-bromomethyl-4,7-ethyl-2-nonol is, maar ik weet niet goed wat ik hoe ik die zijtak moet noemen met CH2-Br, en of ik het goed heb benoemd hoop dat jullie me kunnen helpen -------------------- Q: Why do chemists call helium, curium and barium the medical elements?
A: Because if you can't helium or curium, you barium! |
| Marjanne |
Geplaatst: zo 07 februari 2010 om 13:43 uur
|
![]() Chemieforum.nl team Functie: Moderator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Berichten: 3.311 Chemlevel: 8 Locatie: Berkel en Rodenrijs |
Met dat bromomethyl (of broommethyl) is niets mis.
Je bent wel een methyl vergeten (aan de 2-C). En het is nonanol, niet nonol. Ten slotte: je hebt twee ethyls, dus het is diethyl. Je kunt discussiëren of je links of rechts begint te tellen. Maar ik denk dat beide wel kunnen. Dit bericht is bewerkt door Marjanne, zo 07 februari 2010 om 13:44 uur -------------------- Marjanne de enige moderatrice van het [Chemieforum.nl team] |
| sciencedude |
Geplaatst: zo 07 februari 2010 om 13:50 uur
|
![]() Groep: Leden ![]() ![]() Berichten: 54 Chemlevel: 3 Locatie: Heerlen |
bedankt voor het antwoord :D nonanol dus keej, en nu je het zegt was ik die vergeten :O
3,4,6,6,8 of 2,2,4,6,7 (ruwweg dan) dan zou het allebei kunnen denk ik maar lijkt mijn manier het meest logisch qua tellen bedankt voor je hulp :) 6-bromomethyl-4,7-diethyl-2-methyl-2-nonanol dus :) of 6-broommethyl-4,7-diethyl-2-methyl-2-nonanol thanks :D Dit bericht is bewerkt door sciencedude, zo 07 februari 2010 om 13:52 uur -------------------- Q: Why do chemists call helium, curium and barium the medical elements?
A: Because if you can't helium or curium, you barium! |
| Marjanne |
Geplaatst: zo 07 februari 2010 om 15:30 uur
|
![]() Chemieforum.nl team Functie: Moderator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Berichten: 3.311 Chemlevel: 8 Locatie: Berkel en Rodenrijs |
-------------------- Marjanne de enige moderatrice van het [Chemieforum.nl team] |
| « Vorige | Huiswerk & Toetsen | Volgende » | |
![]() |
![]() |