Chemieforum.nl
Chemieforum.nl wordt gesteund door:

- Welkom gast ( Aanmelden | Registreer )
- Verzend de validatie e-mail nogmaals
Aanmelden  
Welkom op Chemieforum.nl, hét Nederlandstalige forum voor alle chemici en geïnteresseerden in chemie!

Chemie is overal en Chemieforum.nl wil een belangrijke rol spelen in de toegankelijkheid van de chemie. U bent welkom op Chemieforum.nl om vragen te stellen en te discussiëren over chemie in het nieuws of uit het dagelijks leven, maar ook voor uitleg bij het huiswerk of voor hulp bij het opzetten van praktijkopdrachten. Als u professioneel tegen chemische problemen bent aangelopen kan u via Chemieforum.nl zoeken naar de juiste expertise en u kan uw eigen expertise gebruiken om op Chemieforum.nl anderen te helpen.

Registreer en stel uw vraag, start uw discussie of help een ander!

Reageer op deze vraag  Begin een nieuwe vraag Eerst zoeken!

0 gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (0 gasten en 0 anonieme gebruikers):
> Berekening Primer concentraties
Dutchie86
Geplaatst: za 06 februari 2010 om 12:21 uur
Reageer met een quote

Groep: Leden
**

Chemlevel: 3

Het volgende doet zich voor:

Ik heb een primer gebruikt (AGCCTGCCTACCACAGAGAA) met als concentratie 1566 ng/ul (gemeten met nanodrop). Deze primer heb ik 10x verdund dus de werkconcentratie is 156,6 ng/ul. Van deze werkconcentratie heb ik 1 ul gebruikt in een PCR reactie van totaal 50 ul. Wat is nu eind primer concentratie in umol/L?

Gebruiker is offlineBekijk hier het profiel van deze gebruikerE-mail gebruiker
Fuzzwood
Geplaatst: za 06 februari 2010 om 14:01 uur
Reageer met een quote

Groep: Leden

Chemlevel: 5

Ok in die μl (microliter, dus "mu" geen "u") zit 156,6 ng primer. Die los jij op in een eindvolume van 50 μl. In een liter zou dan 20000x zoveel primer zitten, dus 3132000 ng, ofwel 3132 μg. Met de molmassa van je primer moet het nu een koud kunstje zijn dat gewicht om te rekenen.

--------------------
Er zijn geen domme vragen. In een onbekende kamer zoek je ook altijd langer naar het lichtknopje.
Gebruiker is offlineBekijk hier het profiel van deze gebruikerE-mail gebruiker
« Vorige | Huiswerk & Toetsen | Volgende »

Topic opties Reageer op deze vraag  Begin een nieuwe vraag

chemie
chemie
chemie